Van eerste klantcontact tot oplevering

NextProject

Alle bedrijven die projectmatig werken hebben uiteindelijk maar één doel: het succesvol realiseren van projecten. Standaard ERP biedt vaak geen adequate oplossing voor jouw specifieke problemen. Ze zijn te massaal in functionaliteit, en onplezierig om mee te werken.

Grip op elk project, vanaf de basis

Dat is de reden dat we een tweedeling binnen de oplossing kennen:

  • Het uitvoeren van de basisprocessen zoals financiën, inkoop, HR en debiteurenbeheer
  • Continu optimaliseren van de customer journey per projecttype.

Ongeacht de omvang van jouw bedrijf of het industrie segment waarin je opereert, zorgen wij ervoor dat de projectinrichting specifiek en schaalbaar is afgestemd op de omvang en complexiteit van het project, én de individuele behoefte.

IT die werkt zoals jij werkt

De oplossing groeit mee met elk projecttype, afgestemd op branche, omvang en complexiteit.

Breng verborgen projectkosten naar boven

Eén druk op de knop voor volledig inzicht – centraal en gekoppeld aan Teams en Outlook.

Inzicht & grip op projecten

Realtime data, budgetcontrole en duidelijke rapportages zorgen voor betere sturing en succesvolle oplevering.

Glasheldere communicatie: in- & extern

Eén van de meest kenmerkende activiteiten van jouw bedrijf is een constante communicatie met de opdrachtgever, de interne organisatie, in feite eenieder die zich op een of andere manier bij het project betrokken is. Of het nu gaat over de definitie van het op te leveren resultaat in het voortraject of de bespreking van de voortgang en het budget, het is essentieel dat alle deelnemers op een eenvoudige en consistente manier toegang krijgen tot de relevante informatie, globaal en zeer gedetailleerd.

Leg vanaf de eerste stap alle informatie vast

De eerste stappen in het proces zijn meestal verkoop-gerelateerd en worden gestart voordat de uiteindelijke opdracht wordt verstrekt. Denk hierbij aan het ontwerp, de calculatie en de specifieke afspraken voor de realisatie van het project. Het staat bijna wel vast dat in meeste gevallen regelmatig een optimalisatie plaatsvindt. Intelligent versiebeheer helpt bij volgende trajecten. Al deze activiteiten, inclusief het beheer van uitgebrachte offertes, worden uitgevoerd en beheerd vanuit één centraal proces.

Hoshizaki

Hoshizaki maakt al decennia het verschil in innovatieve koel- en ijsoplossingen. Met de overstap naar Dynamics 365 Customer Engagement zetten ze nu ook grote stappen in hun digitale klantgerichtheid.

Onder leiding van Section IT Manager Nathalie Tijssen koos Hoshizaki voor een heldere koers: eerst processen scherp definiëren, dan pas bouwen. In samenwerking met dtnext ontstond zo een krachtige CE-omgeving waarin structuur, eigenaarschap en samenwerking centraal staan.

We zochten een partner die ons uitdaagt om betere keuzes te maken – en dat kregen we ook.

Ontwerp en engineering

Ongeacht de grootte en complexiteit van het project, om te bepalen of het project succesvol is afgerond moet er een definitie worden vastgesteld. Voor complexere ontwerpen bieden we koppelingen met specialistische tools die zijn afgestemd op de behoefte van de opdrachtgever.

Calculatie, planning en operatie

De calculatie van de inzet van mens en middelen, de doorlooptijd en overige zaken resulteert in een planning. Deze planning vormt de basis voor het monitoren van het proces in geld en tijd. De operationele uitvoering streeft naar een maximale efficiency van het onderhanden project. Hierbij zijn rapportages en diverse dashboards onmisbaar. De deelnemers aan een project hebben alleen oog voor hun eigen project en zijn niet geïnteresseerd in informatie over alle (andere) projecten.

Project billing

Eén van de belangrijkste onderwerpen tijdens het voortraject is de facturatiemethode. We bieden diverse opties aan die specifiek afgestemd op projectmatig werk. Ook stellen we standaarden vast voor het toekennen van omzet en winst gedurende het project. Bovendien hebben we extra onderdelen toegevoegd die essentieel zijn voor bepaalde industrie segmenten. Oftewel, templates waar je direct de vruchten van plukt.

Diversiteit in bedrijfsactiviteiten

Projectgebaseerde ondernemingen komen voor in diverse industriesegmenten, elk met een eigen karakter en problematiek. Daarnaast komt projectmatig werk ook steeds meer voor binnen handel en services, en bij bedrijven met hun eigen projectmatige divisies. Dit laat zien dat project business een essentieel aspect is voor de meerderheid van middelgrote tot grote bedrijven.

Rapportages en waarschuwingen

Vanzelfsprekend zijn een groot aantal rapportages en dashboards aanwezig. Bovendien kunnen gebruikers zelf alerts instellen, gebruikers direct gewaarschuwd worden wanneer dat nodig.

Onmisbare functionaliteiten voor jouw projecten:

Testing en kwaliteitscontrole

Testen als onderdeel van de kwaliteitscontrole kan worden uitgevoerd op basis van standaard kwaliteitsnormen, per onderdeel. De resultaten worden toegevoegd aan de documentenset.

Aftermarket

Producenten in verschillende industrieën hanteren elk hun eigen strategie voor aftermarket activiteiten. Als onderdeel van klantservices helpt digitale technologie het proces van een adequate aftermarket te stroomlijnen voor een optimaal rendement.

Breng verborgen projectkosten naar boven

Analyseer kostencomponenten en krijg realtime inzicht in uitgaven, zodat de onderhanden werk positie snel te bepalen is. Materiaalverbruik en voorraad registreer je per project of onderdeel, met alle informatie helder zichtbaar in dashboards en rapporten.

Geen schatting van budgettering en de bewaking ervan

Met onze applicatie wordt budgettering en monitoring een gestroomlijnd proces zonder giswerk. Verbeter budgetbeheer vereenvoudigen met onderstaande functies:

Flexibele en herbruikbare budgettering

Ondersteun ongelimiteerde budgetrevisies, voorlopige posten en het hergebruiken van eerdere projecten of standaardmodellen voor een efficiënte aanpak.

Realtime inzicht en registratie op projectniveau

Registreer materiaalverbruik met je smartphone, vergelijk budgetten met de actuele status en houd grip op elk detail per taak of projectonderdeel.

Slimme samenwerking en procesintegratie

Doorbreek silo’s met geïntegreerde tools als e-mail, CRM en Teams. Stimuleer samenwerking tussen verkoop, engineering en operatie.

Centrale sturing en datagedreven beslissingen

Gebruik workflows, dashboards en centrale datatoegang voor realtime inzicht, consistente processen en onderbouwde analyses.

De toekomst van projectmatig werken

De aard van werk verandert: Bedrijven zien werk steeds meer als projectmatig in plaats van rolmatig. We evolueren naar een project gebaseerde economie. Hoe meer je werk kunt zien als projectmatig in plaats van rolmatig, hoe flexibeler je team en je organisatie zullen zijn.

Met een projectmatige aanpak kun je sneller innoveren en snel benodigde vaardigheden zowel intern als extern aantrekken als dat nodig is. Dit stelt je in staat om efficiënter te werken, door het flexibel op- en afschalen van op vaardigheden gebaseerde resources binnen je ecosysteem van werknemers.

Bij dit beeld past een digitale strategie, vernieuwend denken en het implementeren van nieuwe werkwijzen. Hiervoor zijn nieuwe technologieën nodig die je organisatie in staat stelt om zelf te bouwen aan betere en eenvoudigere infrastructuur.

Dit betekent dan ook dat onze consultants meer adviseurs fungeren en graag (tijdelijk) deel uitmaken van je team om het maximale te bereiken. Op de achtergrond zorgt ons supportteam voor assistentie op afstand.

Ook interessant voor jou:

Nieuws

Klant centraal in krachtige alliantie tussen STAEDEAN en dtnext op Microsoft-platform

STAEDEAN en dtnext bundelen krachten in industrial equipment manufacturing binnen Dynamics 365 voor slimmere, schaalbare klantoplossingen.

Blog

Dual-write tussen Dynamics 365 Sales en F&O: efficiëntie met standaardkoppelingen

In veel organisaties zijn CRM en ERP nog steeds gescheiden werelden, terwijl jouw processen en klanten daar geen rekening mee houden. Microsoft biedt met dual-write een krachtige standaardoplossing om D365 Sales en F&O realtime met elkaar te verbinden.

Blog

Help ons jou te helpen: zo meld je een vraag of incident effectief

Waar moet je op letten bij het melden van een vraag, incident of wijzigingsverzoek? Volg deze stappen + checklist. Zodat jij snel weer door kunt.

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Vraag een gratis demo aan en ontdek zelf de mogelijkheden en voordelen. Neem contact met ons op.