Krachtige software voor de verfbranche

PaintPro

De verfmarkt is volop in beweging.  Toenemende concurrentie, prijsdruk en seizoensinvloeden, en strikte regelgeving zorgen voor constante druk op processen én marges. Tegelijk vragen klanten om snelheid, flexibiliteit en een persoonlijke benadering.

Ontwikkeld voor én door de branche

Om deze uitdagingen aan te gaan, hebben we PaintPro ontwikkeld een slimme softwareoplossing, speciaal ontworpen voor de verfbranche is gebouwd op het Microsoft platform. Gebaseerd op jarenlange ervaring binnen deze sector, biedt PaintPro tools alles wat je nodig hebt om efficiënter te verkopen, klantgerichter te werken en compliant te blijven – van balieverkopen en kleurreceptbeheer tot prijsafspraken en voorraadinzicht. Zo heb jij de tools in handen om je klanten efficiënter te bedienen, tijd te besparen en beter inzicht te krijgen in jouw bedrijfsvoering.

IT die werkt zoals jij werkt

Tijd voor toekomstbestendige en gebruiksvriendelijke IT die naadloos integreren met jouw bedrijfsprocessen.

Eén klik, alle informatie

Altijd direct inzicht in alle relevante klantgegevens. Zo beantwoordt je elke klantvraag met één druk op de knop.

Software die met je meegroeit

Betaal alleen voor de functionaliteiten die jouw organisatie nodig heeft met de bouwstenen van dtnext.

Beantwoord elke klantvraag met één druk op de knop

Ontdek de kracht van PaintPro, de oplossing voor een moeiteloze service aan de balie. Met dit innovatieve systeem krijg je direct inzicht in alle relevante klantgegevens, van assortimenten en afgesproken producten tot lopende acties en prijsafspraken. Dankzij barcodescanning en de mogelijkheid van klantpassen verloopt elke transactie snel en nauwkeurig. Speciaal ontworpen voor verfgroothandels, bewijst PaintPro elke dag zijn waarde.

Een modulaire aanpak met de bouwstenen van dtnext

Bij dtnext begrijpen we dat standaard ERP-applicaties niet voldoende flexibiliteit bieden om snel te reageren op veranderingen in klantvragen, planningen en nieuwe technische uitdagingen. Daarom is onze software architectuur gebaseerd op ‘composable elementen’. Bouwstenen die je kunt gebruiken om de basis ERP-software uit te breiden met alleen de functionaliteiten om jouw bedrijfsproces te optimaliseren.

Elke functionaliteit, van orderaanvraag tot verkoop, is een afzonderlijke bouwsteen. Onze brancheoplossing, gebouwd en geïntegreerd op het Microsoft platform, biedt de antwoorden die je nodig hebt. Zo heb je toegang tot alle flexibiliteit en functionaliteiten die nodig zijn om jouw processen soepel te laten verlopen als een goed geoliede machine.

Hoshizaki

Hoshizaki maakt al decennia het verschil in innovatieve koel- en ijsoplossingen. Met de overstap naar Dynamics 365 Customer Engagement zetten ze nu ook grote stappen in hun digitale klantgerichtheid.

Onder leiding van Section IT Manager Nathalie Tijssen koos Hoshizaki voor een heldere koers: eerst processen scherp definiëren, dan pas bouwen. In samenwerking met dtnext ontstond zo een krachtige CE-omgeving waarin structuur, eigenaarschap en samenwerking centraal staan.

We zochten een partner die ons uitdaagt om betere keuzes te maken – en dat kregen we ook.

Balie verkopen, contactfacturen, backorder en bon in bak

Verkopen en inkopen van paint- en non-paint artikelen

Functionaliteiten voor verkopen van mengkleuren en basissen

Barcode scannen van op kleur gemaakte artikelen

Uitgebreide prijs- en kortingsstructuren (schilder-, consumenten- en adviesprijzen)

Import en exporteren digitale prijslijsten leveranciers

Klantenpassen

Afroeporders

Kasboeken

ADR

Specifiek voor de verfproducent

Naast de branche specifieke aanpassingen voor de verfgroothandel, zijn er functionaliteit toegevoegd die species van toepassing zijn voor de productie van verf:

  • Vastleggen van recepturen incl. versiebeheer

  • Productie stuklijsten en bewerkingsplannen

  • Analyse parameters

  • Private labels

  • Lotnummers en traceability

Automatiseer order- en factuurinvoer

Besteed je veel tijd aan het handmatig invoeren van orders en facturen? Om de prestaties van je bedrijf te optimaliseren, heb je een efficiënt systeem nodig dat flexibel is en kan meegroeien met veranderende marktbehoeften. PaintPro is speciaal ontworpen om aan deze eisen te voldoen. Dankzij voortdurende verbeteringen en gebruikersfeedback garanderen we maximale efficiëntie en naadloze integratie met andere systemen en platforms. Zo wordt inspelen op digitalisering kinderspel.

24/7 inzicht met realtime dashboards

Een efficiënt systeem is essentieel, vooral voor financiële administratie en prestatiebeoordeling. Met PaintPro krijg je diepgaand inzicht in jouw bedrijf. Onze flexibele statistieken en rapportages bieden heldere en overzichtelijke informatie, waarmee je zelfs jouw eigen KPI’s kunt definiëren, zodat je altijd weloverwogen beslissingen kunt nemen. Bovendien is PaintPro geïntegreerd met Power BI, een krachtige business analytics tool van Microsoft, waarmee je eenvoudig dynamische visuele weergaven van je gegevens kunt genereren op pc’s, tablets en smartphones. Zo behoud je de controle over jouw bedrijf en blijf je altijd een stap vooruit.

Onmisbare functies voor de verfbranche

De DICO Standaard

Ketenstandaard Bouw en Techniek heeft de DICO Standard (voorheen SALES (in de bouw) standaard) gedefinieerd. Dit is een berichtenstandaard voor elektronische communicatie tussen partijen in de bouw- en installatiesector. Denk hierbij aan artikellijsten, pakbonnen en verkoopfacturen in xml formaat. dtnext is deelnemer van DICO en heeft binnen PaintPro de koppeling gerealiseerd. Ga voor meer informatie naar www.ketenstaandaard.nl. PaintPro ondersteunt van de standaard DICO: factuurbericht en artikelberichten.

Leer meer

EDI (Electronic Data Interchange)

In de branche wordt steeds vaker gebruik gemaakt van gestandaardiseerde EDIFACT berichten, ook wel bekend als EDI, voor het digitaal uitwisselen van orders, pakbonnen en facturen. Naast de inhoud van de berichten is ook de communicatiemethode van belang, vergelijkbaar met een ‘digitale postbode’. Gelukkig beschikt PaintPro over een EDI-module om deze processen naadloos te ondersteunen.

Barcodescanning

Met de groeiende assortimenten van leveranciers is barcode scanning een onmisbare tool geworden. Het bespaart tijd aan de balie, omdat het opzoeken van artikelen overbodig wordt en fouten door het selecteren van verkeerde artikelen tot een minimum worden beperkt. Naast het gebruik van barcodescanners aan de balie, biedt PaintPro ook de mogelijkheid voor orderpicking en het ontvangen van goederen via handterminals met barcode scan functies. Hierdoor kunnen orders direct verwerkt worden in het systeem.

Factuurscanning en –verwerking

Ondanks de voortdurende digitalisering worden er nog veel documenten en inkoopfacturen per pdf of per post aangeleverd. Met onze Document Capture module kunnen papieren inkoopfacturen gescand worden en omgezet naar pdf-documenten. Deze pdf-documenten kunnen vervolgens rechtstreeks in PaintPro worden verwerkt. Via OCR-scanning wordt de data uit het pdf-document geïmporteerd, waardoor verdere verwerking mogelijk is. Het originele pdf-document blijft ook direct toegankelijk vanuit PaintPro, zonder verdere opslag op het interne systeem. Deze efficiënte aanpak bespaart tijd en minimaliseert handmatige fouten.

Digitaal documenten verzenden

Voor het direct en eenvoudig versturen van documenten per e-mail, zoals facturen, creditnota’s, offertes, in- en verkooporders, hebben we een specifieke module ontwikkeld. Deze module stelt je in staat om documenten snel en efficiënt te verzenden, waardoor direct (porto)kosten bespaard worden.

Voldoen aan wet- en regelgeving

Het REACh-project is opgezet om de veiligheid bij chemische productverwerking te bevorderen, maar dit brengt administratieve lasten met zich mee voor betrokken partijen. Om deze lasten te verminderen, hebben de VVVF en de VVVH de website VeiligmetVerf.nl gelanceerd om veiligheidsinformatiebladen (VIB’s) eenvoudiger te distribueren. Met PaintPro kunnen zowel producenten als verfgroothandels voldoen aan de wettelijke vereisten voor het delen van VIB’s, wat niet alleen helpt bij het verminderen van administratieve lasten, maar ook bij het verbeteren van efficiëntie en naleving van de wetgeving.

Van implementatie tot optimalisatie

Onze software is ontworpen om aan jouw behoeften te voldoen, waardoor implementatie binnen budget en planning plaatsvindt. Van configuratie tot integratie en training. Onze hands-on, praktische ondersteuning zorgt ervoor dat de software aan de behoeften van jouw organisatie voldoet.

Als Microsoft Solution Partner kun je vertrouwen op onze gecertificeerde kennis en ervaring om jouw organisatie optimaal te ondersteunen. Dankzij het betrouwbare Microsoft-platform is onze software altijd up-to-date, zodat je profiteert van de nieuwste innovaties en beveiligingsupdates. Wij zijn toegewijd aan jouw groei en succes, en staan klaar om je te helpen de klantverwachtingen te overtreffen.

Deze bedrijven gingen je voor:

Laatste blogs over de verfhandel

Nieuws

Klant centraal in krachtige alliantie tussen STAEDEAN en dtnext op Microsoft-platform

STAEDEAN en dtnext bundelen krachten in industrial equipment manufacturing binnen Dynamics 365 voor slimmere, schaalbare klantoplossingen.

Blog

Dual-write tussen Dynamics 365 Sales en F&O: efficiëntie met standaardkoppelingen

In veel organisaties zijn CRM en ERP nog steeds gescheiden werelden, terwijl jouw processen en klanten daar geen rekening mee houden. Microsoft biedt met dual-write een krachtige standaardoplossing om D365 Sales en F&O realtime met elkaar te verbinden.

Blog

Help ons jou te helpen: zo meld je een vraag of incident effectief

Waar moet je op letten bij het melden van een vraag, incident of wijzigingsverzoek? Volg deze stappen + checklist. Zodat jij snel weer door kunt.

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Vraag een gratis demo aan en ontdek zelf de mogelijkheden en voordelen. Neem contact met ons op.

contact dtnext